موثرترین کرم ضد لک برای از بین بردن لک های قدیمی

پوست ما برای محافظت از خود در برابر عوامل طبیعی به ویژه نور آفتاب، سپری یکدست از رنگدانه را تولید می‌نماید. این رنگدانه در اصطلاح علمی خود ملانین نام دارد و توسط آنزیم تیروزیناز تولید می‌شود. پوست پس از مواجه به آسیب‌های فیزیکی، بروز آکنه، نوسان هورمونی و… باید سپر دفاعی خود را تقویت کند. در نتیجه، اقدام به تولید بیشتر ملانین در نواحی آسیب دیده می‌نماید. به همین خاطر است که پوست دچار لک و تغییر رنگ می‌شود.

انواع لک پوستی را بشناسید

پیش از این دانستیم که ریشه مشترک همه لک‌های پوستی، تولید بیش از حد ملانین است. اما نکته مهمی که وجود دارد، تمایز انواع لک پوستی از یکدیگر است. در واقع می‌توان گفت محرک تولید ملانین در بروز انواع لک متفاوت است. از نور خورشید، هورمون و تغذیه نامناسب گرفته تا ژنتیک و ابتلا به انواع آکنه. با توجه به این امر، لک‌های پوستی در 3 دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

لک هایپرپیگمنتیشن

دلیل اصلی بروز لک‌های هایپرپیگمنتیشن، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید است. تابش‌های دریافتی از نور خورشید، مجموعه‌ای عظیم از اشعه‌های بانفوذ و قدرتمند ماورا بنفش است. این تابش‌های UV، بافت پوست ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در کوتاه مدت باعث آفتاب سوختگی یا التهاب پوست می‌شود. اما اثرات بلند مدت آن بعد از چند سال به شکل لک‌های ریز قهوه‌ای تیره روی پوست صورت و بدن ظاهر خواهد شد. این نوع لک با نام لک پیری و لک کبدی نیز شناخته می‌شود. چرا که افزایش سن و نوسان هورمون‌های کبدی، سرعت و شدت بروز این نوع لک را تشدید می‌نمایند.

ertanodemo Website

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading...