معرفی 5 مدل ضد آفتاب ایرانی

قدرت نفوذ این اشعه‌ها بسیار بالا و در حد سلولی و مولکولی است. از دیگر آسیب‌های پوستی نگران کننده نور آفتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحریک مکانیسم تولید رنگدانه ملانین پوست و ایجاد لک و هایپرپیگمنتیشن
  • تسریع روند پیری و گسترش عمق و تعداد چین و چروک‌ها
  • آفتاب سوختگی و پوسته پوسته شدن
  • مسدود کردن منافذ و ایجاد آکنه‌های سرسیاه و مقاوم به درمان
  • تحت تاثیر قرار دادن چرخه سلولی و ایجاد سرطان پوست

چرا باید از ضد آفتاب‌ها استفاده کنیم؟

دوست دارید پوست شفاف و سالمی داشته باشید؟ می‌خواهید روند پیری پوستتان را به تعویق بیندازید؟ از آفتاب سوختگی و التهاب پوست دست و صورتتان کلافه‌اید؟ پس به سراغ ضد آفتاب‌ها بروید و مصرف مداوم آنها را جدی بگیرید. در یک کلام می‌توان گفت ضد آفتاب عضو پایه و ضروری روتین مراقبتی پوست است. فرقی نمی‌کند از چه محصولات باکیفیتی و گران قیمتی در برنامه مراقبتی پوستتان استفاده می‌کنید. بدون کرم ضد آفتاب، شما از آسیب‌های اشعه ماورا بنفش آفتاب در امان نخواهید بود. به علاوه مطالعات و تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهند که مصرف ضد آفتاب در طول روز، امکان ابتلا به سرطان پوست را تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

انواع ضد آفتاب را بشناسید

ضد آفتاب، محصولی مراقبتی برای محافظت از پوست صورت و بدن است و در دو نوع فیزیکی و شیمیایی تولید می‌شود. ضد آفتاب‌های معدنی یا فیزیکی بر پایه دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی فرموله شده‌اند. این ماده سدی فیزیکی و منعکس کننده بین پوست و نور آفتاب به وجود می‌آورد.
از این طریق، مانع رسیدن اشعه ماورا بنفش به پوست صورت می‌شود. ضد آفتاب‌های شیمیایی برخلاف انواع معدنی، اشعه ماورا بنفش را در ساختار خود به دام می‌اندازند و از رسیدن آنها به سطح پوست جلوگیری می‌کنند. فرمولاسیون ضد آفتاب شیمیایی معمولا با ترکیبات اکسی بنزن، آوو بنزن، هموسالات و اکتینوکسات طراحی می‌شود.

ertanodemo Website

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading...